onsdag 22. september 2010

Case 2

Denne uken skulle vi animere figuren vår til å gå til høyre og venstre, hoppe og innta en hvilestilling.
Jeg brukte en blanding av frame by frame og classic tween på min. Jeg fikk Galigatoren til å gå uten å bevege seg i en retning også tweena jeg den. Syntes det var vanskelig å animere figuren til å gå(vanskelig med fire ben), og slet litt med at den ”skled”, klarte å fikse det slik at det ser noenlunde greit ut, kan så vitt se at den sklir. Har også problemer med å få animasjonene til å se naturlige ut og de er ikke helt slik jeg vil ha dem enda, men tenker jeg vil fikse litt og litt på dem utover høsten etter hvert som jeg forhåpentligvis lærer mer. Så noen filmer på youtube med krokkodiller og komodovaran som går og krokkodiller som hopper opp av vannet, for å finne ut hvordan figuren min skulle bevege seg.
På hoppanimasjonen har jeg bare gjort slik at han hopper rett opp og ned. Vil prøve å animere han til å hoppe bortover. I den stillestående animasjonen åpner og lukker han munnen og så sovner han etter hvert.
Synes det er veldig morsomt med animasjon, men er ikke så flink til å sitte å jobbe sammenhengende, blir mye 15 min nå og 10 min da, dette fører til at det tar veldig mye tid å få alt gjort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar