tirsdag 16. november 2010

Case 6

Nå skulle vi lage en fiende som følger etter karakteren hele tiden. Den skulle lages i en egen klasse, og det skal skje noe når den treffer karakteren. Hadde allerede laget en fiende, heldigvis, så slapp jeg å gjøre det nå, måtte bare animere en gå-animasjon på han og legge han til i actionscript.
Gikk greit å få fienden til å følge etter karakteren, skjønte ikke helt det klassegreiene, men fikk da lagt en klasse på fienden da. Når fienden kommer borti karakteren, dør karakteren og blir omgjort til et skjellett, skjelettet tegnet jeg også tidligere en gang jeg kjedet meg, hadde litt igjen som jeg tegnet ferdig nå.

Har også prøvd å programmere karakteren til og hoppe, men det får jeg ikke til, han flyr liksom bare oppover til jeg slipper hopp-knappen også daler han ned igjen.
Den uhyre skumle fienden:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar